Ten wspólny lek na trądzik Prawie jedna kobieta staje się ślepa

Ten wspólny lek na trądzik Prawie jedna kobieta staje się ślepa

Dorothy Atkins

Dorothy Atkins | Redaktor Naczelny | E-mail

Często zdarza się, że ludzie zaczynają stosować leki doustne w nadziei na usunięcie niedoskonałości skóry, ale to jest niezbyt często dla tych samych leków, które powodują tak poważne skutki uboczne, że ludzie ryzykują ślepotę. Niestety, to właśnie stało się z jedną kobietą, Emmą O'Mahoney z Indiany, kiedy zaczęła przyjmować leki zmniejszające trądzik.

Możesz także polubić: Kobieta została oślepiona podczas rutynowej wizyty stomatologicznej

"Krótko mówiąc, w zeszłym roku miałem reakcję na niektóre leki, które spowodowały nagromadzenie się płynu mózgowo-rdzeniowego w moim mózgu, obrzęk nerwu wzrokowego, co spowodowało, że straciłem dużo mojego wzroku", napisał O'Mahoney na postu przesłanym do jej konto na Instagramie. "Kiedy zostałem przyjęty do szpitala, powiedzieli mi, że jestem na dzień drogi od bycia całkowicie ślepym".

Dla tych, którzy nie znają historii moich oczu, oto ona. 🙈🙈🙈 Tym razem w zeszłym roku straciłem sporo mojego wzroku. Powodem, dla którego zdecydowałem się w końcu powiedzieć "historię" w mediach społecznościowych jest bc Wiem, że jest wiele pytań bez odpowiedzi i jeśli widzisz, jak chodzę po mieście z laską, nie chcę, żebyś zwariował. Krótko mówiąc, w zeszłym roku miałem reakcję na niektóre leki, które spowodowały nagromadzenie się płynu mózgowo-rdzeniowego w moim mózgu, obrzęknięcie nerwu wzrokowego, powodując, że straciłem dużo mojego wzroku. Kiedy zostałem przyjęty do szpitala, powiedzieli mi, że jestem na dzień drogi od bycia całkowicie ślepym. Dzięki zespołom okulistycznym, neurologicznym i neurochirurgicznym Riley udało mi się odzyskać dobry wzrok w ciągu ostatniego roku dzięki chirurgii i intensywnym lekom. Więc co mogę zobaczyć? Brakuje mi widzenia peryferyjnego, ślepych plam, które lubią tańczyć wokół moich oczu, jestem ślepy w dolnej połowie lewego oka, wszystkie proste linie są faliste, a ja mam nocną ślepotę. Chociaż moja wizja jest do dupy, jestem bardzo wdzięczna za to, co mam. Kończę mój starszy rok online z pomocą technologii dostarczonej przez Voc. Rehab. w lecie i będzie uczęszczał do college'u w teatrze z naciskiem na sprawiedliwość społeczną na jesieni 2018 roku. Nie publikuję tego dla ludzi, którzy mogą mi współczuć, chłopaki, naprawdę. Chciałem tylko uczciwie zaktualizować moje życie, coś, czego zawsze zaniedbałem w mediach społecznościowych. To wszystko!

Post udostępniony przez Emma O'Mahoney 🍯 (@emmamyhoney) na

O'Mahoney, która miała zaledwie 15 lat, gdy zaczęła przyjmować leki przeciwtrądzikowe, doksycyklinę - powiedziała, że ​​jej objawy nie zaczęły się przed upływem dwóch lat od rozpoczęcia recepty, Wabić raporty. "Pierwszym znakiem, że wszystko było nie tak, było moje plecy" - wyjaśniła. "Miałem silny ból, który uniemożliwiał mi robienie czegokolwiek przez około dwa i pół tygodnia."

Ostatecznie, wizja O'Mahoney'a zaczęła się zacierać, co skłoniło ją do udania się do szpitala i poddania wielu testom zanim ostatecznie zdiagnozowano nadciśnienie wewnątrzczaszkowe - potencjalny efekt uboczny doksycykliny.

Mam torbiel cystic, ale i tak spróbuję polubić siebie. • Dla tych, którzy nie widzieli mnie przez okres dojrzewania, moja walka z trądzikiem była długa i bolesna. Zacząłem Proactive, gdy miałem dwanaście lat, i lekarstwa, gdy miałem czternaście lat. Lato po Junior roku w końcu zacząłem doświadczać czystej skóry po raz pierwszy od lat. Wtedy lek, który dostarczył mi wymarzoną skórę, spowodował, że straciłem sporo wzroku i uniemożliwiłem mi ukończenie z moją starszą klasą. Od tego czasu trądzik powrócił, gorszy i bardziej bolesny niż kiedykolwiek. Próbowałem czegoś, co wydaje się być naturalnym lekarstwem pod słońcem i nic nie działa. Więc spróbuję czegoś nowego, spróbuję polubić siebie i wyłączyć moją skórę za to, czym jest. Oczywiście, zamierzam nadal szukać sposobów leczenia mojej skóry, ale przestanę patrzeć w lustro i nienawidzić siebie za coś, nad czym nie mogę zapanować. Moja skóra robi w tej chwili wszystko, co najlepsze, i na razie musi to być wystarczająco dobre. Więc jestem tutaj, bez makijażu, trądziku i szczęśliwego :)

Post udostępniony przez Emma O'Mahoney 🍯 (@emmamyhoney) na

"Doksycyklina jest antybiotykiem stosowanym w leczeniu różnych infekcji bakteryjnych i jest powszechnie stosowana w leczeniu trądziku" - wyjaśnia nowojorski dermatolog Jody Levine, MD. "[Ten efekt uboczny] wynika ze zwiększonego ciśnienia płynu mózgowo-rdzeniowego i nie jest zrozumiałe, dlaczego [doksycyklina] może to spowodować." Według dr Levine'a, izotretinoina - bardziej powszechnie znana jako Accutane - może również powodować ten efekt uboczny, chociaż to także bardzo rzadkie w przypadku tego leku.

Na szczęście O'Mahoney twierdzi, że dzięki zabiegom chirurgicznym i "intensywnym lekom" mogła odzyskać większość swojego wzroku. "Więc co mogę zobaczyć?" kontynuowała na swoim postie na Instagramie. "Brakuje mi peryferyjnego widzenia, ślicznych ślepych punktów, które lubią tańczyć wokół moich oczu, jestem ślepy w dolnej połowie lewego oka, wszystkie proste linie są faliste, a ja mam nocną ślepotę."

Ponieważ większość użytkowników doksycykliny nie odczuwa skutków ubocznych, dr Levine twierdzi, że ten antybiotyk jest ogólnie bardzo bezpieczny. Jednak pacjenci powinni być świadomi, że jeśli mają bóle głowy, które trwają dłużej niż jeden dzień, powinni przerwać podawanie leku i powiadomić lekarza. Zwykle ból głowy nie ma nic wspólnego z lekiem; jednak zawsze należy zachować ostrożność podczas przyjmowania jakichkolwiek leków.

Podziel Się Z Przyjaciółmi

Podobne Artykuły

add